POESI OCH HELVETE

Det känns som att alla texter överallt, på bloggar osv, måste vara så djupa och med en fint budskap och med fina "blommiga" ord. Allt ska vara så jävla fint hela tiden. Vaffan? Man är inte på det där blommiga humöret hela tiden. Alla blir arga. Så svär för fan! Glöm den där pryda hipsterfasaden och skrik jävlar, fan och helvete så högt du bara kan. Livet är inte en dans på rosor. Vi stöter alla på motgångar då man får vara fly förbannad.

Tolka mig inte fel nu. Inget fel på hipsters, bor även en liten sådan inuti mig. Jag menar bara att det byggs upp en sån fin och perfekt värld på dess bloggarna, som jag för övrigt älskar, med alla fina bilder och texter. Nu sa jag nästan emot mig själv. Ingens värld är perfekt, så våga bli arg. Bara för att någon annan tror att du är en viss sorts person, på grund av hur du målat upp dig själv på internet, betyder det inte att du behöver leva upp till deras person v dig. Du är din egen. Var inte perfekt. Perfekt är tråkigt.

Förlåt för svammel.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0